Tuesday 7 November 2017

Egx trading system


Clan Party 8211 Out It It8217s Party Time Excellent Nasza nowa aktualizacja Party Clan Party, wraz z kilkoma największymi ulepszeniami jakości życia w Robocraft, do tej pory Wszystkie frustracje, które wcześniej odczuwaliście, gdy imprezowaliście z przyjaciółmi zostały zaadresowane i cały proces stał się o wiele bardziej płynny. Są tam także wspaniałe dodatki, takie jak niektóre ulepszenia systemu Premium, a nawet nasz własny zestaw kart handlujących Steam. Złap kumpli i imprezę Party 8212821282128212821282128211 NEW 8212821282128212821282128211 NOWY SYSTEM PARTII Fancy nowy widget zawiera wszystkie potrzebne informacje o twojej imprezie. Widżet imprezowy pokazuje, kiedy zaproszony gracz jeszcze nie zaakceptował twojego zaproszenia, zaakceptował je i dołączył, a kiedy są w kolejce do walki, wydarzenia Party, takie jak zaproszenia lub dołączenia członków, będą teraz pojawi się w panelu czatowym Możesz teraz zaprosić graczy na imprezę klikając prawym przyciskiem myszy ich nazwę na liście znajomych lub liście klanów Nasze i piąte automaty nie są już zablokowane za premium Wszyscy i każdy może dostać się na pięcioosobowe imprezy, kiedy tylko zechcą. ZMIANY W PREMIUM Ceny za recykling są zwiększane o 3 razy, a Ty masz premię. 6-miesięczna opcja premii została zastąpiona opcją Life Time i kosztuje 49,99 (USD) 34,99 (GBP) 44,99 (EUR). That8217s Right TV Sales Voice Za niską niską cenę 49,99 możesz mieć zawsze na zawsze premium KARTY TRADINGU STEAM Don8217t wiedzieć, co Steam Cards Cards są po raz pierwszy kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o nich Robocraft8217s System kart parowych Steam będzie zawierać: 8 kart handlowych 6 środowisk 10 Emotikony 6 Odznaki Jak Robocraft jest grą F2P, będziesz zdobywać karty handlowe, wydając pieniądze w grze (jedna plakietka per9 według oficjalnego FAQ Steam8217) Ważna uwaga: Dotyczy to tylko pieniędzy wydanych przez portfel parowy. Wszelkie zakupy dokonane bez portfela Steam nie pomogą ci przejść do karty handlowej. 8212821282128211 ZMIANY 8212821282128211 Możesz teraz kliknąć prawym przyciskiem na swój awatar, aby go zmienić Kilka ogólnych optymalizacji imprez Polerowany i zoptymalizowany ekran dropu skrzynki awaryjnej Improved Mech Leg LoDs Wielu graczy nie zdawało sobie sprawy, że możesz edytować opis klanów, jeśli masz wystarczająco wysoką rangę, więc dodano element wizualny, aby był bardziej widoczny Ulepszenia zostały wprowadzone, aby czat był łatwiejszy do odczytania Strzały samouczka są teraz animowane Nowy współczynnik recyklingu dla epickich komponentów został zmniejszony z 40 do 25, aby dopasować legendarne i rzadkie poziomy recyklingu i uniknąć nieskończone - nadużywa robótki, sprzedając epickie komponenty z 120-krotnym współczynnikiem zwrotu z premią 8212821282128212821282128211 USUNIĘTE BŁĘDY 8212821282128212821282128211 Możesz teraz kliknąć prawym przyciskiem myszy na swoim awatarze, aby go zmienić Naprawiono błąd, który zasłaniał skrzynie z uszkodzeniami przy użyciu rozdzielczości 800215600 Naprawiono błąd, który powodował panel czatu na końcu bitwy, aby stać się wyblakłym, zmuszając cię do ponownego kliknięcia, aby wysłać wiadomości Naprawiono błąd, który zatrzymał graczy w pitach przed usunięciem z tablicy wyników, gdy wcześniej opuścili bitwę Naprawiono błąd, który w rzadkich przypadkach powodował odłączanie się od siebie mechanicznych nóg i rozpadanie się Naprawiał błąd, który powodował, że przycisk CRF pozostawał biały po kupowanie robota Naprawiono błąd, który powodował wyświetlenie komunikatu o błędzie Nie masz bota, jeśli próbowałeś dołączyć do bitwy podczas oglądania robota w CRF Naprawiono błąd, który powodował, że gracze poruszali się po terenie, jakby nie mieli kolizji, jeśli zginęli podczas migania Naprawiono punkty połączenia niszczycieli łańcucha, ponieważ jeden z nich nie był prawdziwym punktem połączenia Naprawiono kolor blasku kolczastego kolca Poprawiono błąd, który powodował, że migający kursor pojawiał się w nazwie kanału podczas dołączania lub opuszczania kanału Naprawiono błąd, który opuścił Kanał czat klanu dostępny po opuszczeniu klanu Naprawiono błąd, który nie wyświetlał czerwonej. gdy został zaproszony do klanu, jeśli byłeś offline w czasie zaproszenia Naprawiono błąd, który powodował, że Sprinter Legs pogrążyły się w ziemi podczas używania z Nosami Insektów z jakiegokolwiek powodu. Naprawiłeś błąd, który powodował, że roboty z obiema wersjami Sprintera straciły zdolność do skoku w przód Ostatnie posty Kategorie blogaXenoblade Chronicles X Xenoblade Chronicles X. znany w Japonii jako XenobladeX (, Zenobureido Kurosu. dosłownie Xenoblade Cross) to gra opracowana przez Monolith Soft i opublikowana przez Nintendo na konsolę Wii U. Zostało ogłoszone pod wstępnym tytułem X na Nintendo Direct w styczniu 2017 roku. Przed pokazem E3 2017 niewiele było wiadomo o tej grze, poza tym, że podąża za podobnym stylem Xenoblade Chronicles w swoim stylu bitewnym i tematach eksploracji. Został wydany 29 kwietnia 2018 r. W Japonii oraz 4 grudnia 2018 r. W Ameryce Północnej i Europie. Podczas E3 2017, demo gry Nintendo Treehouse zawierało komentarz, który sugerował, że był bardziej duchowym następcą Xenoblade Chronicles. jak gdyby zachował nazwę i będzie zawierał gatunki Nopon i Telethia z Kronik Xenoblade'a, a także typ robota podobny do Mechona. dotychczasowa historia sugeruje kilka bezpośrednich powiązań. Demonstracja Treehouse zasugerowała także, że Xenoblade Chronicles X zachowa niektóre z filozoficznych idei z Xenoblade Chronicles. oraz inne gry Xeno (Xenogears i Xenosaga). Kategorie Według Nintendos E3 2017 Xenoblade Chronicles X cechy gry na stronie obejmują: Dostosowywanie wszystkiego na temat wyglądu głównych postaci, w tym płci, kształtów, wzrostu, koloru skóry, głosu i tatuaży. Wielokrotne, możliwe do wybrania klasy postaci Możliwość jazdy i kontrolowania gigantycznych, sprzężonych mechów, znanych jako Skells. Ogromny otwarty świat, z którego wszystkie są eksplorowane. Xenoblade Chronicles X ma wiele podobnych mechanizmów do gry Xenoblade Chronicles. takie jak wolność poznawania świata, umiejętność uciekania się do praktycznie dowolnego miejsca, które można zobaczyć w oddali, oraz powrót systemu sztuki walki, który obejmuje zarówno autoataki, jak i czas odnowienia dla każdej sztuki. W grze pojawiają się również ogromne mechy o nazwie Skells, nazwa nadana od słowa exo-skelleton, która może być używana zarówno w walce, jak i do travelexploration. Skells mają ograniczoną ilość paliwa, które można przywrócić po cenie, lub wolno regenerować, gdy Skell nie jest używany. Zamiast podążać za ustaloną grupą postaci, na przykład w Kronikach Xenoblade. ten następca wprowadza możliwość dostosowania własnej postaci i nazwania ich na początku gry. Obiekty kolekcjonerskie są rozproszone w całym świecie gry, niektóre działają jako przedmioty questów, a wrogowie upuszczają zbroję i broń, którą mogą wyposażyć postacie. Postać może przeskoczyć przeszkody. Pokazano, że nie ma obrażeń od upadku w tej grze w strumieniu Nintendo Treehouse. Bitwa polega na walce w czasie rzeczywistym, w której można zamieniać broń na ataki dalekiego zasięgu, aby noże atakowały z bliska, a to można zrobić natychmiast i tak często, jak to konieczne. Postać zostanie zaatakowana automatycznie, gdy znajdzie się w zasięgu, ale używa się Sztuk Walki, które mają czas regeneracji po użyciu i mają silniejsze ataki lub mają specjalne zdolności. Istnieje również umiejętność Soul Voice, podobna do podbić Xenoblade Chronicles Affinity, przyznaje bonusy postaci, takie jak zwiększenie zdrowia, jeśli na pewno wymagania są spełnione w połowie bitwy. W grę wchodzi również system TP, w którym sztuka wymaga pewnej ilości TP, która jest uzyskiwana z auto-ataków. Jeśli bohaterowi skończy się HP, sojusznik może go ożywić w ciągu 30 sekund, jeśli zostanie zapisana wystarczająca liczba TP, lub gracz może natychmiast rozpocząć restart od pobliskiego punktu kontrolnego. Jeśli gracz nie może zostać przywrócony w ciągu tych 30 sekund, nadal można wygrać bitwę, jeśli pozostali członkowie drużyny będą w stanie pokonać wroga przed upływem 30 sekund. Forma gry wieloosobowej została zasugerowana na wczesnym zdjęciu gry, ale E3 2017 nie ujawnił takiego potwierdzenia rozgrywki. Monolith Soft Japanese Trailer, wydany 6 lutego 2018 roku, ujawnił tryb gry dla czterech graczy w trybie online dla niektórych zadań specjalnych i do 32 graczy do komunikacji online (czat w grze), handlu przedmiotami i funkcji udostępniania informacji. Te obietnice zostały podtrzymane w momencie premiery gry Characters Development. Obecnie jest nieznany, kiedy rozpoczęto prace nad grą. Zakłada się jednak, że gra rozpoczęła się w roku 2017, po wydaniu Xenoblade Chronicles w Japonii, a przed styczniem 2017 roku, kiedy gra została ujawniona. Koh Kojima jako reżyser i projektant gier Tetsuya Takahashi jako dyrektor wykonawczy Hitoshi Yamagami jako producent Shingo Kawabata jako producent Kunihiko Tanaka jako projektant postaci Hiroyuki Sawano jako kompozytor soundtracku Yuichiro Takeda jako scenarzysta Kazuho Hyodo jako scenarzysta Kouichi Mugitani jako projektant Takayuki Yanase jako projektant Skell Yasushi Suzuki jako wróg projektanta mechanika Raita Kazama jako obcy NPC i prymitywny projektant życia Yoko Tsukamoto jako ilustrator ilustracji Takashi Kojo jako projektant wroga Fumihiro Katagai jako projektant mech RZADKI SZYB jako ilustrator Hideyuki Matsumoto jako broń i projektant gadżetów New Los Angeles Kusanagi Company jako projektant tła Shojiro Nakaoka i Sound Racer jako producenci efektów dźwiękowych Pakiety danych Dla kupujących fizyczny dysk, czasy ładowania można poprawić, instalując jeden lub więcej opcjonalnych pakietów danych w pamięci wewnętrznej Wii Us lub dysku USB, co pozwala na ominięcie wolniejszego napędu optycznego. Te pakiety danych nie dodają żadnych nowych treści i nie zapewniają żadnych korzyści nabywcom wersji eShop. Pakiety danych są dostępne za darmo na Wii U eShop i można je pobrać po zakupie gry. Instalacja wszystkich czterech paczek wymaga 10 GB miejsca. W zalecanej kolejności priorytetu są to: Pakiet podstawowy (2,0 GB) Pakiet wroga (2,9 GB) Pakiet odtwarzacza (3,8 GB) Pakiet Skell (1,6 GB) Wersja gry eShop wymaga 22,8 GB przestrzeni dyskowej. Gra wyświetla się w natywnej rozdzielczości 1280x720 (720p) z limitem 30 klatek na sekundę. Gra nie ma dynamicznego oświetlenia. Zamiast tego ma statyczne cienie, które po prostu gasną, gdy nadejdzie noc. Merchandise Kilka produktów typu "tie-in" zostało lub zostanie wydanych. Należą do nich: Pakiet Wii U Pakiet European Limited Edition Pakiet North American Special Edition Wydanie specjalne zostanie wydane również w Ameryce Północnej, w tym: artbook zawierający większe ilustracje niż artbook w Japonii, a także więcej ilustracji. Cyfrowa ścieżka dźwiękowa, przechowywana na USB ze specjalnym projektem Lifehold. Splatana karta graficzna Odwracalna okładka z grafiką podobną do tej z artbooków i karty sztuki. Gra będzie zawierała przewodnik kolekcjonerski Strategy Guide autorstwa gry Prima. Dostępny jest model Formula Skell. Wstępne wydanie i nieużywane treści. Departament Stanu Po roku reform gospodarczych Egipt chce, aby świat dowiedział się, że jest otwarty dla biznesu i gotowy do inwestycji. Kraj zgromadził się wokół wybranego prezydenta, który z pomocą technokratycznego rządu gospodarczego wykazał gotowość do podejmowania trudnych decyzji gospodarczych, w tym obniżenia subsydiów do paliw o 30 procent i dewaluacji funta egipskiego. Nadchodzące planowane reformy inwestycyjne obejmują wprowadzenie podatku VAT, uproszczone postępowanie upadłościowe, prawo spółek, zmiany w prawie rynków kapitałowych, nowe prawo ubezpieczeniowe oraz ramy zarządzania gruntami. Ponadto w marcu 2018 r. Kraj zorganizował Egipską Konferencję Rozwoju Gospodarczego (EEDC), skupiającą szefów państw i wielonarodowych dyrektorów wykonawczych, by zaprezentować program reform Egyptrsquos, zwrócić uwagę na 36 miliardów dolarów zagranicznych inwestycji i przedstawić przemówienia ministrów, którzy potwierdzili zaangażowanie rządu w reformę gospodarczą. Konferencja spotkała się z przychylnym przyjęciem i wywołała pozytywne reakcje wielu inwestorów, co dało impuls Egiptowi, ponieważ stara się sprostać poważnym wyzwaniom gospodarczym, które obejmują wysokie bezrobocie wśród młodzieży, słaby system edukacji, nierównowagę fiskalną i utrzymujące się obawy o wymianę walut. Rząd poczynił postępy w sprawie planu działania przyjętego w lipcu 2017 r., Ratyfikując nową konstytucję w styczniu 2017 r. I przeprowadzając wybory prezydenckie w maju 2017 r. Wybory parlamentarne zostały kilkakrotnie odłożone i są obecnie oczekiwane jesienią 2018 r. Egipt pozostaje zależny od miliardów dolarów w pomoc z krajów Zatoki Perskiej w celu zapewnienia czasowej pomocy ekonomicznej i wzmocnienia rezerw walutowych. Egipt honoruje swoje prawa, traktaty i umowy handlowe. Jest stroną 112 dwustronnych umów inwestycyjnych i jest członkiem Światowej Organizacji Handlu (WTO), Wspólnego Rynku dla Afryki Wschodniej i Południowej (COMESA) oraz Wielkiej Arabskiej Strefy Wolnego Handlu (GAFTA). W wielu sektorach nie ma prawnej różnicy między inwestorami zagranicznymi i krajowymi. Istnieją specjalne wymagania dotyczące inwestycji zagranicznych w poszczególnych sektorach, takich jak rozwój wydobycia ropy naftowej i gazu, gdzie wymagane są wspólne przedsięwzięcia. Pojawiły się również niedawne prawne wyzwania dla prywatyzacji byłych przedsiębiorstw państwowych (SOE). Egipt ma kilka programów mających przyciągnąć bezpośrednie inwestycje zagraniczne do specjalnych stref ekonomicznych i handlowych. Generalny Urząd ds. Inwestycji i Wolnych Stref (GAFI) wdraża politykę i procedury Egyptrsquos w celu ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej, w tym utrzymania dla inwestorów wymogu inwestowania w spółkę Egyptrsquos ldquoone-stop shoprdquo. Egipski kod podatkowy opodatkowuje dochód osobisty i zyski korporacyjne zarówno dla obcokrajowców, jak i obywateli o maksymalnej stopie krańcowej wynoszącej 25 procent. Minister finansów niedawno oświadczył, że stopa ta zostanie obniżona do 22,5 proc. W 2018 r. Bank Światowy Banksquos Ease of Doing Business Index ocenił Egipt na 112 spośród 185 krajów. Istnieją znaczące utrudnienia dla inwestycji. Inwestorzy zgłaszają, że mogą wystąpić opóźnienia o kilka miesięcy, aby legalne transfery walut obcych mogły zostać wykonane, chociaż poprawia się dostępność walut. Przepisy dotyczące pracy uniemożliwiają firmom zatrudnienie ponad 10 procent nie-Egipcjan (25 procent w strefach wolnych), a obcokrajowcy nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na zasadzie jednoosobowej lub prostej współpracy partnerskiej. Brak ochrony praw własności intelektualnej (IPR) stanowi znaczną przeszkodę w niektórych sektorach w kierowaniu inwestycji w Egipcie, który pozostaje na amerykańskiej liście obserwacyjnej U. S. Trade Representativersos 301. Firma zagraniczna, która chce importować w celach handlowych, musi to uczynić za pośrednictwem importera będącego w całości własnością Egiptu. Egipt jest sygnatariuszem międzynarodowych umów arbitrażowych, ale jego sądy nie zawsze uznają sądy zagraniczne. Rozstrzyganie sporów jest powolne, a czas rozstrzygnięcia sprawy aż do ukończenia średnio od trzech do pięciu lat. Inne przeszkody dla inwestycji obejmują nadmierną biurokrację, złożoność regulacyjną, niedopasowanie umiejętności zawodowych i popytu na rynku pracy, powolne i uciążliwe procedury celne oraz pozataryfowe bariery handlowe. Przedsiębiorcy skarżą się, że wielu urzędników państwowych niechętnie podejmuje decyzje, co ma negatywny wpływ na działalność gospodarczą. 1. Otwartość i ograniczenia w stosunku do inwestycji zagranicznych w kierunku bezpośrednich inwestycji zagranicznych Rząd Egiptu zadeklarował inwestycje, w tym inwestycje zagraniczne, nadrzędne. Prezydent Sisirsquos, ministrowie gospodarki ds. Technokratycznych, poparł tę politykę poprzez serię niedawnych reform prorozwojowych, w tym prawo odwoławcze stron trzecich, zabraniające ingerencji stron trzecich w kontrakty z udziałem państwa, prawo konkurencji i dekret prezydencki reformujący prawo inwestycyjne Egiptu z 1997 r. przycinanie opłat celnych, rozszerzanie ochrony przed zasłonami korporacyjnymi, tworzenie dodatkowych forów dla sporów między inwestorem a państwem oraz ustanawianie podstaw dla prawdziwego, pojedynczego punktu rejestracji działalności gospodarczej. Dodatkowe obiecane przez rząd reformy obejmują podatek VAT, uproszczone postępowanie upadłościowe, prawo spółek, zmiany w prawie rynków kapitałowych, nowe prawo ubezpieczeniowe oraz ramy zarządzania gruntami. W marcu 2018 r. Egipt zorganizował dużą konferencję inwestycyjną, Egipską Konferencję Rozwoju Gospodarczego (EEDC). Konferencja podkreśliła reformy i nadchodzące inwestycje i była przez wielu postrzegana jako potwierdzenie nowej polityki proinwestycyjnej. Inne opinie na temat polityki inwestycyjnej Ani Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, ani Światowa Organizacja Handlu, ani Konferencja Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu nie przeprowadziły przeglądu polityki inwestycyjnej Egiptu w ciągu ostatnich trzech lat. Przepisy prawne dotyczące bezpośrednich inwestycji zagranicznych W 2018 r. Egipt wydał dekret prezydencki nr 172018, w którym zreformowano wiele egipskich przepisów dotyczących inwestycji, w tym prawo spółek, ogólne przepisy podatkowe dotyczące sprzedaży, gwarancje inwestycyjne i przepisy dotyczące zachęt oraz prawo dotyczące podatku dochodowego. Dekret udoskonalił system One-Stop Shop firmy Egyptrsquos, stwierdzając, że Ministerstwo Finansowania Inwestycji GAFI będzie służyć jako łącznik między inwestorami a agencjami rządowymi podczas ubiegania się o licencje biznesowe. Punkt kompleksowej obsługi nie został jeszcze wdrożony, a w kwietniu 2018 r. Minister inwestycji stwierdził, że pełne wdrożenie może potrwać kolejne 18 miesięcy. Ponadto dekret oferował zachęty niepodatkowe dla inwestorów w niektórych sektorach lub regionach. Zaproponowano również nowe mechanizmy rozstrzygania sporów inwestycyjnych i ulepszoną ochronę przed zasłoną korporacyjną, chroniąc kierownictwo przed prokuraturą. Ostatecznie dekret ogranicza ekspansję wolnych stref i nadaje gabinetowi wyłączne prawo wyboru obszarów inwestycji w wolnych strefach zależnych od strategii gospodarczej statysquos. Ustawa o zachętach inwestycyjnych z 1997 r. Została opracowana w celu wspierania inwestycji krajowych i zagranicznych w wybranych sektorach gospodarki oraz promowania decentralizacji przemysłu z dala od doliny Nilu. Prawo zezwala na 100 procent własności zagranicznej projektów inwestycyjnych i gwarantuje prawo do przekazania dochodów uzyskanych w Egipcie i do repatriacji kapitału. Inne kluczowe przepisy obejmują: gwarancje dotyczące konfiskaty, sekwestracji i nacjonalizacji prawa do posiadania ziemi prawo do prowadzenia rachunków bankowych w walutach obcych wolności od przywiązania administracyjnego prawo do repatriacji kapitału i zysków oraz równego traktowania bez względu na narodowość. Ustawa 94 z 2005 r. Zmieniła ustawę o zachętach inwestycyjnych z roku 1997 i sprawiła, że ​​włączone do niej spółki podlegały relatywnie prostszemu włączeniu. Udzielił również spółkom mającym siedzibę na podstawie prawa spółek lub prawa handlowego określonych zachęt, w tym ochrony przed nacjonalizacją, nałożeniu obowiązkowych cen oraz anulowaniu lub zawieszeniu licencji na korzystanie z nieruchomości. Przyznano również przedsiębiorstwom prawo do posiadania nieruchomości niezbędnej do ich działalności oraz prawo do importowania surowców, maszyn, części zamiennych i metod transportu bez konieczności rejestracji w rejestrze importerów. Ustawa o spółkach 159 z 1981 roku dotyczy inwestycji krajowych i zagranicznych w sektorach nieobjętych Ustawą o zachętach inwestycyjnych, takich jak udziałowcy, spółki akcyjne lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawicielstwa lub oddziały. Prawo dopuszcza automatyczną rejestrację firmy po przedstawieniu wniosku do GAFI, z pewnymi wyjątkami. Usunięto również poprzedni wymóg prawny, zgodnie z którym co najmniej 49 procent akcjonariuszy to obywatele Egiptu, zezwala na 100 procent zagranicznych przedstawicieli w radzie dyrektorów i wzmacnia standardy rachunkowości. Prawo przetargowe 89 z 1998 r. Wymaga od rządu rozważenia zarówno ceny, jak i najlepszej wartości przy udzielaniu zamówień oraz udzielenia wyjaśnień dotyczących odmowy złożenia oferty. Jednak prawo zawiera preferencje dla egipskich kontrahentów krajowych, którym przyznaje się pierwszeństwo, jeśli ich oferty nie przekraczają najniższej oferty zagranicznej o więcej niż 15 procent. Ustawa o rynku kapitałowym 95 z 1992 r. Oraz jej zmiany i regulacje regulują rynki kapitałowe Egyptrsquos. Inwestorzy zagraniczni mogą kupować akcje na egipskiej giełdzie papierów wartościowych na takich samych zasadach, jak inwestorzy lokalni. Firmy maklerskie mają kapitałowe zapotrzebowanie w wysokości 5 milionów LE (656 200 USD), a handel na ten sam dzień na egipskim rynku akcji jest dozwolony. W styczniu 2017 r. 47 biur maklerskich posiadało licencje na obrót w tym samym dniu lub w ciągu dnia. Ustawa 123 z 2008 r. Zmieniła prawo rynków kapitałowych, aby umożliwić instytucjom krajowym i zagranicznym emisję obligacji o wartości nominalnej LE 0,10 (0,0131 USD). Dekret nr 719 na rok 2007 wydany przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu Zagranicznego oraz Ministerstwo Finansów zapewnia zachęty do projektów przemysłowych w gubernatorstwach Górnego Egiptu (Górny Egipt odnosi się do guberni w południowym Egipcie). Dekret stanowi zachętę w wysokości 15 000 LE (1 996 USD) na każdą okazję zatrudnienia stworzoną w ramach projektu, pod warunkiem, że koszty inwestycji przekroczą 15 milionów LE (1,97 miliona USD). Dekret można wdrożyć zarówno w nowych, jak i bieżących projektach. Prawo morskie z 1998 r. Zezwala prywatnym przedsiębiorstwom, w tym zagranicznym inwestorom, na prowadzenie większości działań związanych z transportem morskim, w tym na załadunek, dostawę i naprawę statków. Ustawa handlowa 17 z 1999 r. Zawiera ponad 700 artykułów dotyczących handlu ogólnego, umów handlowych, transakcji bankowych, papierów komercyjnych i bankructwa. Centralna ustawa depozytowa nr 93 z 2000 r. Zmniejsza ryzyko związane z obrotem papierami wartościowymi, zwiększa płynność rynku i stara się usprawnić proces wymiany papierów wartościowych poprzez standaryzację procedur rejestracyjnych, rozliczeniowych i rozrachunkowych. Energy amp Mining: Przemysł naftowy jest jednym z najważniejszych w Egipcie, a produkcja węglowodorów jest zdecydowanie największą pojedynczą działalnością przemysłową. Chociaż ropa naftowa, gaz ziemny i produkty petrochemiczne są tradycyjnie produktem eksportowym firmy Egyptrsquos, ostry niedobór energii w ostatnich latach zamienił Egipt w importera netto ropy naftowej, gazu i produktów rafinacji ropy naftowej, a niedobór surowca również dotknął sektor petrochemiczny. Rząd egipski zachęca do inwestowania przez międzynarodowe firmy naftowe i gazowe, a obecnie w Egipcie działa kilkudziesięciu międzynarodowych producentów. Przemysł węglowodorowy jest zarządzany przez Ministerstwo ds. Ropy Naftowej i Zasobów Naturalnych, w ramach którego cztery agencje państwowe działają jako agencje rządowe. Jednym z nich jest egipski General Petroleum Corporation (EGPC), który zawiera umowy koncesyjne z zagranicznymi i krajowymi inwestorami w formie umów o podziale produkcji (PSA). Egipt udziela koncesji na określonych obszarach geograficznych poprzez ogłoszenie specjalnej ustawy dla każdej koncesji, która stanowi podstawę prawną umowy PSA między inwestorem a spółką państwową, taką jak EGPC. Zawarcie każdej umowy koncesyjnej z mocy prawa nadaje umowom wyższość w zastosowaniu przeciwko sprzecznym przepisom lub przepisom. Po zawarciu umowy wszelkie zmiany wynikające z umowy naprawiane są poprzez polubowne dostosowanie jej postanowień lub arbitrażu. Zabezpieczenia te zostały opracowane przez rząd Egiptu (GOE), aby pomóc zdobyć zaufanie inwestorów zagranicznych i poprawić inwestycje w sektorze węglowodorowym. W niektórych przypadkach egipskie wojsko musi udzielić zezwolenia firmom na dostęp do obszarów koncesyjnych i ich działalność. Ministerstwo ropy naftowej aktywnie poszukuje inwestycji zagranicznych inwestorów w nowe rundy naftowe i gazowe. GOE poczyniło postępy w spłacaniu zaległości zagranicznych spółek naftowych i gazowych, które osiągnęły w połowie 2017 r. Ponad 6 mld USD, ale spadły do ​​3,1 mld USD do końca 2017 r. Rząd Indii zobowiązał się publicznie do spłaty niespłaconych zaległości do połowy 2017 r. 2018. Paliwo jest silnie subsydiowane w Egipcie, a nawet po znacznych cięciach z subsydiów w 2017 r. Około 10 procent wydatków rządowych zostanie prawdopodobnie wydanych na dopłaty do paliwa w roku podatkowym 2017-15. Rząd Indii oświadczył, że zamierza wyeliminować dopłaty do paliwa w ciągu pięciu lat, doprowadzając ceny do pełnego zwrotu kosztów do 2019 roku. Wzmacniacz informacji Komunikacja: Państwowa firma telekomunikacyjna, Telecom Egypt, straciła swój monopol prawny na rynku lokalnym, dalekobieżnym i międzynarodowych sektorów telekomunikacyjnych w 2005 r. Niemniej jednak Telecom Egypt nadal utrzymuje faktyczny monopol, głównie dlatego, że krajowy urząd regulacji telekomunikacji (NTRA) nie oferuje dodatkowych licencji, aby konkurować w tych sektorach. NTRA pracuje nad zunifikowanym systemem licencji, który pozwoliłby firmie oferować zarówno sieci stacjonarne, jak i mobilne, ale umowa nie została sfinalizowana. Przyjęcie jednolitego systemu licencji pozwoliłoby Telecom Egypt, działającemu obecnie na rynku telefonii stacjonarnej, wejść na rynek telefonii komórkowej i trzy istniejące firmy mobilne, aby wejść na rynek stacjonarny. Brak konkurencji między usługą internetową a stacjonarnymi dostawcami usług stacjonarnych przekłada się na wysokie ceny, niskie prędkości Internetu (2-4 Mbity w centrum Kairu) i nierzetelną jakość usług przez firmy takie jak Telecom Egypt. W październiku 2017 r. Brand Finance uznał Telecom Egypt i Egyptrsquos Mobinil za jedną z najdroższych marek w telekomunikacji arabskiej. Dodatkową barierą jest to, że tylko usługi 3G są dostępne w Egipcie. Ministerstwo Komunikacji i Technologii Informacyjnych zauważa, że ​​4G i Internet szerokopasmowy zostaną ustanowione po ogłoszeniu jednolitej licencji. Podróże: Przed styczniem 2017 r. Turystyka była drugim co do wielkości źródłem zagranicznych walut Egyptrsquos i znaczącym źródłem zatrudnienia. W 2017 roku sektor przyniósł 12,5 miliarda dolarów przychodu i zatrudnił 2,5 miliona Egipcjan - ponad 10 procent siły roboczej. Niestabilność polityczna i obawy o bezpieczeństwo od czasu rewolucji w 2017 r. Doprowadziły do ​​dramatycznego spadku liczby turystów zagranicznych, szczególnie w turystyce kulturalnej wyższej klasy. Kurorty plażowe radzą sobie lepiej, ale obniżają ceny, aby przyciągnąć firmy. Według danych Ministerstwa Turystyki od 2018 r. Liczba odwiedzin turystycznych wzrosła do 9,9 miliona w 2017 r., Z 9,5 miliona w 2017 r. Dochody z turystyki na koniec roku osiągnęły 2 miliardy USD, choć pozostają o 38 procent niższe niż przed rewolucją. a turystyka spadła na szóste miejsce jako źródło obcej waluty w Egipcie. W 2005 r. Egipt usunął ograniczenia dotyczące własności zagranicznej w wielu regionach turystycznych, w tym w kurortach nad Morzem Czerwonym i wzdłuż wybrzeża Morza Śródziemnego na zachód od Aleksandrii. Jednak w wielu przypadkach polityka własności gruntów pozostaje złożona i niejasna. Wymagania dotyczące budowania na lądzie w celu utrzymania kadencji zachęcają do szybkiego, zakrojonego na szeroką skalę rozwoju w zakresie ochrony i bardziej zrównoważonych projektów. Finanse: organ nadzoru ubezpieczeniowego Egyptrsquos, egipski Urząd Nadzoru Finansowego (EFSA), podejmuje reformę swoich ram legislacyjnych w zakresie ubezpieczeń. Od kwietnia 2018 r. Rada EFSA rozpatrywała projekt wniosku, który został opracowany przy znaczącym wkładzie ze strony sektora prywatnego i innych odpowiednich zainteresowanych stron. Rząd nie wydaje licencji dla nowych firm ubezpieczeniowych. Podobnie jak w sektorze bankowym, firmy zagraniczne mogą wejść na egipski rynek ubezpieczeniowy wyłącznie poprzez zakup udziałów w istniejącej firmie ubezpieczeniowej. Wymagane są pewne aprobaty prawne dla zagranicznych i lokalnych inwestycji w firmy ubezpieczeniowe (podobnie jak w egipskie banki) przekraczające 10 procent wyemitowanych akcji. W 2006 r. Rząd rozpoczął restrukturyzację publicznych zakładów ubezpieczeń w ramach przygotowań do prywatyzacji. We wrześniu 2007 r. Firmy zostały połączone i umieszczone w ubezpieczeniowej spółce holdingowej, a aktywa nieruchomości zostały pozbawione spółek i przeniesione do nowo utworzonego podmiotu powiązanego. Firmy nadal nie zostały sprywatyzowane. Granice kontroli zagranicznej Agrobiznes: Ustawa o prawie ziemskim 15 z 1963 r. Wyraźnie zakazuje zagranicznej własności indywidualnej lub firmowej gruntów rolnych (określonych jako tradycyjne grunty rolne w dolinie Nilu, Delcie i Oazach). Finanse: Ustawa o ubezpieczeniach 156 z 1998 r. Usuwa pułap 49 procent zagranicznych własności firm ubezpieczeniowych, umożliwia prywatyzację państwowych firm ubezpieczeniowych i znosi zakaz cudzoziemców pełniących funkcje korporacyjne. Energy amp Mining: Electricity Law 18 z 1998 r. Umożliwia rządowi sprzedaż udziałów mniejszościowych spółek dystrybucyjnych energii elektrycznej prywatnym udziałowcom, zarówno krajowym, jak i zagranicznym. Projekt ustawy o energii elektrycznej, który ma zostać uchwalony w 2018 r., Umożliwi dalsze generowanie i dystrybucję energii elektrycznej dla sektora prywatnego. Program prywatyzacyjny Egiptu prowadzony był w ramach programu reform gospodarczych, który miał miejsce od 1991 do 2008 roku. Po kilku latach bez prywatyzacji Egipt wznowił prywatyzację w 2018 roku, ogłaszając przez ministra inwestycji, że cztery firmy, w tym dwie spółki naftowe , zostałaby sprywatyzowana i notowana na egipskiej giełdzie papierów wartościowych. Program prywatyzacji Egiptu opiera się na ustawie o publicznym przedsiębiorstwie 203 z 1991 r., Która zezwala na sprzedaż przedsiębiorstw państwowych podmiotom zagranicznym. W 1991 r. Egipt rozpoczął program prywatyzacji sprzedaży kilkuset przedsiębiorstw w całości lub w części państwowych, a wszystkie publiczne akcje co najmniej 660 spółek typu joint venture (joint venture definiuje się jako mieszane państwo i własność prywatna, zarówno zagraniczna, jak i krajowa). Kryteria przetargowe dotyczące prywatyzacji są generalnie jasne i przejrzyste. W 2017 r. Prezydent podpisał ustawę ograniczającą prawa do odwoływania się od zawartych przez państwo kontraktów w celu ograniczenia wyzwań stron trzecich w związku z rządowymi transakcjami prywatyzacyjnymi. Ustawa ma na celu uspokojenie i przyciągnięcie inwestorów zainteresowanych prawnymi wyzwaniami wynikającymi z umów prywatyzacyjnych i sprzedaży gruntów od rządu Mubaraka. Trwające sprawy sądowe sprawiły, że wiele z tych obecnie prywatnych firm, z których wiele jest własnością zagraniczną, znajduje się w stanie prawnym z powodu obaw, że mogą zostać zwrócone na własność państwową. Egipt utrzymuje de facto nadzór nad niektórymi kategoriami BIZ w oparciu o geografię i sektor. Chociaż nie ma formalnych ograniczeń geograficznych w zakresie inwestycji w Egipcie, rząd generalnie odmawia zatwierdzenia inwestycji w zakłady produkcyjne w Kairze z uwagi na zatory komunikacyjne. Zatwierdzenie przez służby bezpieczeństwa jest również zwykle wymagane w przypadku inwestycji na Półwyspie Synaj ze względu na ciągłe obawy dotyczące bezpieczeństwa. Ponadto w sektorze finansowym wymagane są określone aprobaty prawne. Rząd nie wydaje nowych licencji dla banków lub firm ubezpieczeniowych. Firmy zagraniczne mogą wejść na rynek egipski tylko poprzez nabycie udziałów w istniejącym banku lub firmie ubezpieczeniowej. Egipski organ ds. Konkurencji jest organem zapewniającym wolną konkurencję na rynku, zabrania praktyk antykonkurencyjnych oraz służy interesom konsumentów i producentów. Urząd działa na podstawie egipskiego prawa konkurencji, które zostało uchwalone w 2005 r. I obejmuje trzy kategorie naruszeń: 1) kartele 2) nadużycie pozycji dominującej i 3) ograniczenia wertykalne. W 2008 r. Ustawy nr 1902008 i 1932008 wprowadziły zmiany do ustawy o konkurencji mające na celu ochronę konkurencji, zakaz praktyk monopolistycznych oraz zapewnienie wolnej konkurencji oraz swobodnego wejścia i wyjścia z rynku w oparciu o efektywność ekonomiczną. The main challenges to implementing the Competition Law include the lack of competition policy at the country level, a significant informal sector, and the lack of availability of information and data. Some have questioned the independence and effectiveness of the Egyptian Competition Authority. The following table summarizes several well-regarded indices and rankings: Millennium Challenge Corporation Country Scorecard The Millennium Challenge Corporation, a U. S. Government entity charged with delivering development grants to countries that have demonstrated a commitment to reform, produced scorecards for countries with a per capita gross national income (GNI) or USD 4,125 or less. A list of countrieseconomies with MCC scorecards and links to those scorecards is available here: mcc. govpagesselectionscorecards. Details on each of the MCCrsquos indicators and a guide to reading the scorecards are available here: mcc. govpagesdocsdocreport-guide-to-the-indicators-and-the-selection-process-fy-2018. 2. Conversion and Transfer Policies Following the January 2017 revolution, the Central Bank issued restrictions on conversion and transfers of funds out of Egypt. Individuals were only permitted transfers up to a total maximum of USD 100,000. In January 2017, however, the Central Bank permitted individuals who had already reached that limit to transfer an additional USD 100,000. No specific guidelines from the Central Bank regarding fund transfer were issued in 2018. While businesses do not face these restrictions for transfers for legitimate business purposes, extensive documentation can be required. Foreign investors say that lack of availability of foreign exchange can result in delays of up to several months, although the situation is improving. Egyptian law allows individuals and businesses to conduct all normal foreign exchange transactions, including accepting deposits, and opening letters of credit. In an effort to divert U. S. dollars from the parallel market back into the official market, the Central Bank in February 2018 set a dollar deposit limit for households and companies at USD 50,000 a month and USD 10,000 a day. Firms such as tourism companies, which earn their revenues in dollars, appear to be exempt. By April 2018, the Central Bank had relaxed the implementation of these limits for certain transactions in an apparent effort to allow greater volumes of foreign exchange liquidity into the formal banking sector. The Central Bank issued these directives through verbal decree. While this allows for significant flexibility in implementation, some market participants have expressed frustration about a lack of long-term clarity in Egyptrsquos currency regime. The OECD Arrangement on Officially Supported Export Credits rates country transfer and convertibility risk on a scale of 0 to 7, with 7 being the most risky. For many years Egyptrsquos rating had been at 4, but dropped to 5 in January 2017 and then to 6 in June 2017, where it remains (oecd. orgtadxcredcre-crc-current-english. pdf). The 1992 U. S.-Egypt Bilateral Investment Treaty provides for free transfer of dividends, royalties, compensation for expropriation, payments arising out of an investment dispute, contract payments, and proceeds from sales. Transfers are to be made in a quotfreely convertible currency at the prevailing market rate of exchange on the date of transfer with respect to spot transactions in the currency to be transferred. quot A growing gap between the demand and supply of foreign exchange in the market emerged following the institution of a new currency regime in January 2017, whereby the Central Bank of Egypt began a series of currency auctions in order to conserve foreign exchange. The government also instituted new capital controls limiting the amount of money that could be physically carried in and out of the country to USD 10,000 and 5,000 LE per person per trip. A parallel foreign exchange market exists in Egypt outside of the official banking system in which US dollars trade at around a 2-7 percent premium over the official rate. In December 2017, CBE weekly auctions were increased by 25 percent to help clear backlogs in foreign exchange requests. In an attempt to control the parallel market, the Central Bank has recently put limits on the amount of foreign exchange that an individual or entity can deposit in banks (USD 10,000day with a maximum of USD 50,000month). This was combined with a devaluation of the official exchange rate to reach USD 1 LE 7.6. The Investment Incentives Law stipulates that non-Egyptian employees hired by projects established under the law are entitled to transfer their earnings abroad. Conversion and transfer of royalty payments are permitted when a patent, trademark, or other licensing agreement has been approved under the Investment Incentives Law. Banking Law 88 of 2003 regulates the repatriation of profits and capital. The government has repeatedly emphasized its commitment to maintaining the profit repatriation system to encourage foreign investment in Egypt. The current system for profit repatriation by foreign firms requires sub-custodian banks to open foreign and local currency accounts for foreign investors (global custodians), which are exclusively maintained for stock exchange transactions. The two accounts serve as a channel through which foreign investors process their sales, purchases, dividend collections, and profit repatriation transactions using the bankrsquos posted daily exchange rates. The system is designed to allow for settlement of transactions in fewer than two days, though in practice some firms have reported significant delays in repatriating profits due to ongoing currency controls. 3. Expropriation and Compensation The Investment Incentives Law provides guarantees against nationalization or confiscation of investment projects under the law39s domain (Law 8 Article 8). The law also provides guarantees against seizure, requisition, blocking, and placing of assets under custody or sequestration (Law 8 Article 9). It offers guarantees against full or partial expropriation of real estate and investment project property (Law 8 Articles 11 and 12). The U. S.-Egypt Bilateral Investment Treaty also provides protection against expropriation. Private firms are able to take cases of expropriation to court, but the judicial system is very slow and can take several years to resolve a case. Legal System, Specialized Courts, Judicial Independence, Judgments of Foreign Courts Egypt39s legal system is a civil codified law system. The judiciary is an independent branch of the government. To enforce judgments of foreign courts in Egypt, the party seeking to enforce the judgment must obtain an exequatur. To apply for an exequatur, the normal procedures for initiating a lawsuit in Egypt must be satisfied. Moreover, several other conditions must be satisfied, including ensuring reciprocity between the Egyptian and foreign country39s courts and verifying the competence of the court rendering the judgment. Egypt does not have a bankruptcy law per se, but Commercial Law 17 of 1999 includes a chapter on bankruptcy. The terms of the bankruptcy chapter are silent or ambiguous on several key issues that are crucial to the reduction of settlement risks. The Egyptian government has identified the lack of a functioning bankruptcy code as a significant weakness for investment. In 2018, in an attempt to help accelerate the bankruptcy process, the government amended Egyptrsquos 1997 Investment Law, stipulating that if a company under liquidation has not received a statement of liquidation from the relevant administrative authorities within 120 days of the liquidator submitting the application, the company will be discharged from its liabilities. While this has accelerated bankruptcy proceedings to some extent, the government continues to indicate in public statements that efforts are underway to initiate new bankruptcy legislation to more permanently address continuing concerns over the cost and paperwork involved in bankruptcy. U. S.-Egypt Bilateral Investment Treaty allows an investor to take a dispute directly to binding third-party arbitration. The Egyptian courts generally endorse international arbitration clauses in commercial contracts. For example, the Court of Cassation has, on a number of occasions, confirmed the validity of arbitration clauses included in contracts between Egyptian and foreign parties. Presidential Decree law No. 17 of 2018 added a new mechanism for simplified settlement of investment disputes aimed at avoiding the court system altogether. In particular, the law established a Ministerial Committee on Investment Contract Disputes, responsible for the settlement of disputes arising from investment contracts to which the State, or a public or private body affiliated therewith, is a party. The decree also established a Complaint Committee that will consider challenges connected to the implementation of Egypt39s amended 1997 Investment Law. Finally, the decree established a Committee for Resolution of Investment Disputes that will review complaints or disputes between investors and the government related to the implementation of the Investment Law. The effectiveness of these committee in resolving disputes remains to be tested. The U. S. Embassy recommends that U. S. companies put clauses specifying binding international arbitration of disputes in their commercial agreements. ICSID Convention and New York Convention Egypt acceded to the International Convention for the Settlement of Investment Disputes in 1971 and is a member of the International Center for the Settlement of Investment Disputes (ICSID), which provides a framework for arbitration of investment disputes between the government and foreign investors from another member state, provided that the parties agree to such arbitration. Without prejudice to Egyptian courts, the Investment Incentives Law recognizes the right of investors to settle disputes within the framework of bilateral agreements, the ICSID or through arbitration before the Regional Center for International Commercial Arbitration in Cairo, which applies the rules of the United Nations Commissions on International Trade Law. Egypt adheres to the 1958 New York Convention on the Enforcement of Arbitral Awards the 1965 Washington Convention on the Settlement of Investment Disputes between States and the Nationals of Other States and the 1974 Convention on the Settlement of Investment Disputes between the Arab States and Nationals of Other States. An award issued pursuant to arbitration that took place outside Egypt may be enforced in Egypt if it is either covered by one of the international conventions to which Egypt is party or it satisfies the conditions set out in Egypt39s Dispute Settlement Law 27 of 1994, which provides for the arbitration of domestic and international commercial disputes and limited challenges of arbitration awards in the Egyptian judicial system. The Dispute Settlement Law was amended in 1997 to include disputes between public enterprises and the private sector. Duration of Dispute Resolution The Egyptian judicial system functions extremely slowly, and cases can remain in the system for several years. Arbitral awards are made in the original currency of the transaction, via the competent court in Egypt, usually the Cairo Court of Appeals. A special order is required to challenge an arbitration award in an Egyptian court. 5. Performance Requirements and Investment Incentives Egypt is a member of the World Trade Organization (WTO). The most recent Trade Policy Review for Egypt prepared by the WTO was issued in 2005: wto. orgenglishtratopetpretp250e. htm There are no formal geographical restrictions on investments in Egypt. However, due to congestion in Cairo, the government generally denies approval for investments in manufacturing facilities in Cairo, unless a compelling economic rationale exists. The government offers incentives to move existing manufacturing facilities out of Cairo. Upon request, government officials assist investors in locating a site for a project, often in one of the new industrial sites located outside Cairo, and sometimes provide necessary infrastructure. The new amendments to the Investment Incentives Law (Article 20) stipulate that it is permissible based on a Cabinet decree to provide special non-tax incentives to projects that meet any of the following criteria: a) are labor intensive, b) maximize local content, c) invest in logistics, internal trade, energy, or transport, or d) invest in remote or disadvantaged areas. In addition to the new industrial sites outside Cairo, the government has targeted Upper Egypt for development by private investors. Land in industrial zones in Upper Egypt is offered free of charge. The government also provides hookups to infrastructure (water, sewer, electricity, and gas) and transfers land title to the developer three years after project startup. As noted above, approval by the security services is generally required for investments in the Sinai Peninsula. In July 2007, MOI finalized procedures for granting usufruct rights (use by an investor of a plot of land for a certain period of time to establish a project and profit from it, after which both project and land are given to public ownership) in the Sinai, with the aim of boosting investment levels in the region. The procedures include facilitation of real estate registration enabling use of usufruct rights as a guarantee for loans and enabling banks to register pledges on real estate and foreclose in cases of non-payment. Research and Development Research and Development (RampD): The new 2017 constitution includes article 23 which explicitly states that the country can spend ldquono less than 1 percent of Gross National Product on scientific research. rdquo When implemented, this would double the governmentrsquos current RampD budget. Large-scale RampD activities, however, are relatively modest. The majority of government-funded RampD programs are in agriculture, health, and, to a lesser extent, manufacturing. There are no reports of discrimination against U. S. or other foreign firms wishing to participate in RampD programs in Egypt. Most Egyptian RampD programs are established by government initiative. No performance requirements are specified in the Investment Incentives Law. The ability to fulfill local content requirements is no longer a prerequisite for approval to set up assembly projects, but in most cases, assembly industries still must meet a minimum local content requirement in order to benefit from customs tariff reductions on imported industrial inputs. Article 6 of Decree 1842017 allows for the reduction of customs tariffs on intermediate goods if the final product has a certain percentage of input from local manufacturers, beginning at 30 percent local content. As the percentage of local content rises, so does the tariff reduction, reaching up to 90 percent if the amount of local input is 60 percent or above. In certain cases, a Minister can grant tariff reductions of up to 40 percent in advance to certain companies without waiting to reach a corresponding percentage of local content. In 2017, Egypt revised its export rebate system to provide exporters with additional subsidies if they used a greater portion of local raw materials. See the section quotImport and Export Policiesquot for more details on the export rebate system. Manufacturers wishing to export under trade agreements between Egypt and other countries must complete certificates of origin and local content requirements contained therein. Oil and gas exploration concessions, which do not fall under the Investment Incentives Law, do have performance standards, which are specified in each individual agreement and which generally include the drilling of a specific number of wells in each phase of the exploration period stipulated in the agreement. Egypt does not impose localization barriers on IT firms. Egypt does not make local production a requirement for market access, does not have local content requirements, and does not impose forced technology or IP transfers as a condition of market access. 6. Right to Private Ownership and Establishment By law, foreign and domestic private firms have the right to establish and own business enterprises and engage in all forms of remunerative activity, except for the restrictions on foreign business noted previously. Private enterprises may freely establish, acquire and dispose of interests in business enterprises. In practice, private firms sometimes find themselves at a disadvantage when competing for resources with state-owned firms. For example, state-owned firms often have easier access to bank credit from the state-dominated banking system than do private firms, whether domestic or foreign. Despite sufficient bank capitalization and liquidity, access to credit is a particular issue for small and medium enterprises, which often do not sufficiently meet bank application requirements to assess their risk profiles. In addition, some market participants have experienced difficulties in dissolving companies. 7. Protection of Property Rights The Egyptian legal system provides protection for real and personal property, but laws on real estate ownership are complex and titles to real property may be difficult to establish and trace. Reforms in 2007 simplified the registration process for residential construction in new urban areas built on the outskirts of Cairo and Alexandria. According to the World Bankrsquos 2017 Doing Business Report, Egypt ranks 84 out of 189 for ease of registering property. (doingbusiness. orgdataexploreeconomiesegypt A National Title Registration Program was introduced by the Ministry of State for Administrative Development and implemented in nine areas within Cairo. This program was intended to simplify property registration and facilitate easier mortgage financing. Real estate registration fees, long considered a major impediment to development of the real estate sector, were capped in May 2006 at no more than LE 2000 (USD 263), irrespective of the property value. In November 2017, the government decided to postpone implementation of an enacted overhaul to the real estate tax system until 2017 but as of early 2018 no action has been taken. The Ministry of Finance plans to submit proposed amendments to the law to the new parliament once it is seated. There is an extensive rent control system for older residential and commercial real estate property resulting in some apartment rents as low as USD 10 per month. However, these rent controls do not apply to real estate put into service in recent years. Foreigners are limited to ownership of two residences in Egypt and specific procedures are required for purchasing real estate in certain geographical areas. The mortgage market is still undeveloped in Egypt. Real Estate Finance Law 148 of 2001 authorized both banks and non-bank mortgage companies to issue mortgages. The law provides procedures for foreclosure on property of defaulting debtors, and amendments passed in 2004 allow for the issuance of mortgage-backed securities. According to the regulations, banks can offer financing in foreign currency of up to 80 percent of the value of a property. Presidential Decree 172018 permitted the government to provide land, free of charge and in certain regions only, to investors meeting certain technical and financial requirements. This provision expires on April 1, 2020 and the company must provide cash collateral for five years following commencement of either production (for industrial projects) or operation (for all other projects). Intellectual Property Rights The lack of adequate protection of intellectual property rights (IPR) is a major hurdle to direct investment here. Egypt remains on the Special 301 Watch List as of 2018. Shortcomings in the IPR environment include infringements to copyrights and patents, particularly in the pharmaceuticals sector. Book, music, and entertainment software piracy is prevalent in Egypt. A significant portion of violations also take place online with music, movies, and software. American film studios represented by the Motion Pictures Association of America are concerned about the illegal distribution of American movies on regional satellite channels. Market access impediments, including ad valorem duties on imported CD-based goods, a tax on imported goods, censorship certificate fees for foreign films, and a 20 percent entertainment tax on foreign films (versus five percent for Arabic-language films) remain challenges for U. S. firms selling in Egypt. Law 822002 reflects the provisions of the TRIPs Agreement. Article 69 of Egyptrsquos new constitution, which came into effect in January 2017, reaffirms the statersquos commitment to the protection of IP rights. It also calls for the establishment of an administrative organ to ensure legal protections, but the interim government has not yet taken steps to establish such an institution. In the absence of that administrative entity, Egypt39s IP rights sector remains regulated by Law 822002. In multilateral negotiations and the WTO TRIPS Council, Egypt, together with other countries, presses demands for unlimited technology transfer that could lead to coercion of private rights holders, weakening their property rights. These outcomes could undermine innovation, trade, and investment in IP-intensive products and services that are critical parts of the response to climate change, sustainable economic development, and other challenges. By advancing such positions, the Egyptian government is creating uncertainty with respect to its commitment to create a domestic environment that will encourage innovation and investment in innovative industries. Per the 2017 intellectual property rights index (IPRI), Egyptrsquos IPRI score declined for the third continuous year. Egypt ranked 75 out of 97 globally and 6 out of 7 regionally. (internationalpropertyrightsindex. orgcountries ) Customs officers have the right to seize counterfeit or suspicious goods. However, customs officers lack authority to destroy counterfeit goods unless ordered by a court to do so following a claim by the rights holder. The cost of storage and destruction of counterfeit goods is incurred by the rights holder. Resources for Rights Holders For additional information about treaty obligations and points of contact at local IP offices, please see WIPOrsquos country profiles at wipo. intdirectoryen . IPR Contact at Embassy Cairo: 8. Transparency of the Regulatory System The Egyptian government has made efforts to improve the transparency of government policy. The process has proven difficult and has faced strong resistance from entrenched bureaucratic interests. Significant obstacles continue to hinder private sector investment, including the often-arbitrary imposition of bureaucratic impediments and the length of time needed to resolve them. Law 89 of 1998 amended the Tenders and Bidding Law 9 of 1983 to improve equality and transparency in government procurement. Key provisions of the law include: a prohibition on reopening negotiations after final bids have been received more transparency in the criteria for bid acceptance and rejection equality among bidders, contractors, and government agencies more weight given to the technical aspects of a tender or bid protection of contractor rights reduction of insurance fees and immediate return of deposits once the government announces bid or tender results. In 2005, parliament passed the Law on Protection of Competition and Prohibition of Monopolistic Practices. A new agency, the Egyptian Competition Authority, began operating in 2006 to implement the law. The MOI also issued corporate governance guidelines as Ministerial Decree No. 332 in 2005. The non-binding guidelines ndash formulated along the lines of OECD principles ndash apply to corporations and limited liability companies as well as brokerages. In 2006, MOI issued corporate governance guidelines for public sector companies. Accounting standards in government entities are still not fully consistent with international norms, although efforts are underway to bring standards into conformity with International Financial Reporting Standards (IFRS). The MOI issued a directive in 2006 with new accounting standards for all companies listed on the Egyptian stock exchange, including public entities. The new standards, which came into effect in 2007, are close, but not identical to IFRS. Egyptian law does not require that proposed legislation be published prior to ratification. In practice, recent draft legislation has been circulated among concerned parties, including business associations and labor unions. This is a welcome change from previous practice. Although Egypt does not currently have a seated parliament, historically, parliamentary committees have held lsquosocial dialoguersquo sessions with concerned parties and organizations to discuss proposed legislation however, responsiveness on the part of legislators to feedback received from concerned parties was limited. After approval by parliament, new laws were referred to the President for approval, after which they are published in the Official Gazette, similar to the Federal Register in the United States. In the absence of a seated Parliament, Legislative Committees within each ministry are tasked with introducing new legislation to their respective Ministers, who in turn present it to the Cabinet during the weekly Cabinet meetings. After the legislation is discussed and approved by the Cabinet it is referred to the President for approval and is afterwards published in the Official Gazette. Regulatory Reform: Over the past decade, the Egyptian Government, led by the Ministry of Finance and the Ministry of Investment, made some strides to enhance the regulatory framework, particularly for businesses, for the purpose of promoting investment and creating job opportunities. Such strides included tax and banking reform as well as facilitating start-up business registrations through one-stop shops where businesses could obtain start-up licenses without having to get approval from several different government offices. Historically, Egyptrsquos one-stop shops have not necessarily lived up to the name, with registration frequently requiring stops at many different government bureaus. However, in 2018, the government addressed this concern head on by introducing a series of amendments granting GAFI authority to consolidate the registration processes of many ministries into a true one-stop shop. As of April 2018 the government is working to implement these new measures, with the Minister of Investment stating that he expects full implementation to be completed in 18 months. 9. Efficient Capital Markets and Portfolio Investment The Egyptian Exchange (EGX) is Egyptrsquos registered securities exchange. In April 2018, 214 companies were listed on the EGX, with a market capitalization of about LE 500 billion. Stock ownership is open to foreign and domestic individuals and entities. The government of Egypt issues dollar-denominated and Egyptian pound-denominated debt instruments. Ownership is open to foreign and domestic individuals and entities. The Capital Market Law 95 of 1992, along with the Banking Law of 2003, constitute the primary regulatory frameworks for the financial sector. The law grants foreigners full access to capital markets, and authorizes establishment of Egyptian and foreign companies to provide underwriting of subscriptions, brokerage services, securities and mutual funds management, clearance and settlement of security transactions, and venture capital activities. Recently the Ministry of Finance increased taxes on income from capital gains to 10 percent. The law specifies mechanisms for arbitration and legal dispute resolution and prohibits unfair market practices. Law No. 102009 created the Egyptian Financial Supervisory Authority (EFSA) and brought the regulation of all non-banking financial services under its authority. The Central Securities Depository and Registration Law and its executive regulations, issued in 2000, eased registration and deposit of securities. Settlement of transactions takes one day for treasury bonds and two days for stocks. Although Egyptian law and regulations allow companies to adopt bylaws limiting or prohibiting foreign ownership of shares, virtually no listed stocks have such restrictions. A significant number of the companies listed on the exchange are family-owned or dominated conglomerates, and free trading of shares in many of these ventures, while increasing, remains limited. Companies are de-listed from the exchange if not traded for six months. In 2002, the then Minister of Foreign Trade added an additional chapter to the executive regulations of the Capital Market Law to allow margin trading to increase liquidity and trading in the market through brokerage firms and financially-solvent licensed companies. In April 2003, the U. S. Securities and Exchange Commission included the Egyptian Exchange in its list of accredited stock exchanges, allowing U. S. financial institutions to invest in the Egyptian stock market without undertaking the cumbersome procedures previously required. In May 2006, the Capital Market Authority (CMA) issued Decree No. 50 for 2006, organizing online trading. The decree allows brokerage companies to receive requests for buyingselling of shares by clients via the Internet. The decree also mandates infrastructure requirements, mainly web security provisions, which brokerage firms must meet in order to provide online services. To date, 114 companies have obtained online trading licenses. Leasing Law 95 of 1995 allows for the leasing of capital assets and real estate and was designed to reduce the high start-up costs faced by new investors. Notably, the law specifically allowed for the purchase of real estate assets through leasing mechanisms. The Leasing Law was amended in 2001 to make leasing more attractive for investors by exempting financial leasing activities from sales taxes and fees specifying financial standards to which leasing companies must adhere to increasing the control, organization and efficiency of the leasing activities and incorporating clear guarantees for the parties involved. Money and Banking System, Hostile Takeovers Banking: The Central Bank of Egypt has not issued a new commercial banking license since 1979. The only way for a new commercial bank, whether foreign or domestic, to enter the market (except as a representative office) is to purchase an existing bank. To this end, in 2017, QNB Group acquired National Socieacuteteacute Geacuteneacuterale Bank Egypt (NSGB). That same year, Emirates NBD, Dubai39s largest bank, bought the Egypt unit of BNP Paribas. In 2009, the Central Bank announced that it had no plans to privatize the three remaining state-owned banks (Banque Misr, Banque du Caire, National Bank of Egypt), citing poor market conditions. These three banks control at least 40 percent of banking sector assets. 10. Competition from State-Owned Enterprises State-owned enterprises compete directly with private companies in several sectors of the Egyptian economy. According to Public Sector Law 203 of 1991, state-owned enterprises should not receive preferential treatment from the government, nor should they be accorded any exemption from legal requirements applicable to private companies. In addition to the state-owned enterprises groups above, 40 percent of the banking sectorrsquos assets are controlled by three state-owned banks (Banque Misr, Banque du Caire, and National Bank of Egypt). In March 2017 the government announced that nine public holding companies will be placed under an independent sovereign fund. As of April 2018, this has not yet occurred. In an attempt to encourage growth of the private sector, privatization of state-owned enterprises and state-owned banks accelerated under an economic reform program that took place from 1991 to 2008. Following the 2017 revolution, third parties have brought cases in court to reverse privatization deals, and in a number of these cases, Egyptian courts have ruled to reverse the privatization of several former public companies. Most of these cases are still under appeal. OECD Guidelines on Corporate Governance of SOEs SOEs in Egypt are structured as individual companies controlled by boards of directors and grouped under government holding companies that are arranged by industry, including Spinning amp Weaving Metallurgical Industries Chemical Industries Pharmaceuticals Food Industries Building amp Construction Tourism, Hotels amp Cinema Maritime amp Inland Transport Aviation and Insurance. The holding companies are headed by boards of directors appointed by the Prime Minister with input from the relevant Minister. Sovereign Wealth Funds Egypt does not have a sovereign wealth fund. 11. Corporate Social Responsibility Corporate social responsibility (CSR) programs have grown in popularity in Egypt over the last ten years. Most programs are limited to multinational and larger domestic companies. Education is the most popular sector for CSR investment, but environmental and entrepreneurship programs are garnering greater participation. A number of organizations work to foster the development of CSR in Egypt. The American Chamber of Commerce has an active corporate social responsibility committee, and Apache Corporation was named a finalist in 2017 for the Secretaryrsquos Award for Corporate Excellence for its work building and maintaining village girls schools throughout the country. Microsoft was named a finalist in 2017. The Egyptian Corporate Responsibility Center, which is the UN Global Compact local network focal point in Egypt, aims to empower businesses to develop sustainable business models as well as improve the national capacity to design, apply, and monitor sustainable corporate social responsibility policies. In March 2017, Egypt launched an environmental, social, and governance (ESG) index, the second of its kind in the world after Indiarsquos, with training and technical assistance from Standard and Poorrsquos. OECD Guidelines for Multinational Enterprises Egypt became a signatory to the OECD Guidelines for Multinational Enterprises in 2007. During late 2017 and early 2018, there were numerous small-scale shootings and bombing attacks against both security and civilian targets in Cairo and elsewhere in the country. In the Sinai Peninsula, where militants have conducted major terrorist attacks against military installations and personnel, security remains a problem. One domestic terror group, Ansar Beit Al-Maqdis (ABM), which has operated in the Sinai Peninsula since 2017 and claimed responsibility for most of the deadliest attacks against Egyptian security targets, recently declared its allegiance to ISIL and changed its name to the State of Sinai. The United States designated the group as a Foreign Terrorist Organization in April 2017. Violent attacks have also taken place in areas in proximity to the border with Libya. Corruption occurs at all levels of Egyptian society. Giving and accepting bribes are criminal acts in Egypt, but corruption laws have not been consistently enforced. Companies might encounter corruption in the public sector in the form of bribery, embezzlement, and tampering with official documents. Corruption and bribery are reported in dealing with public services, customs (import license and import duties), public utilities (water and electrical connection), construction permits, and procurement, as well as in the private sector. The law provides criminal penalties for official corruption, but the government does not consistently enforce the law. A series of civil cases have been brought against private companies that concluded contracts with the Mubarak regime for the purchase of state-owned assets as part of the regimersquos privatization drive. Most of the first-instance decisions in these cases have annulled the original sales contract, calling for the renationalization of the company and mandating that the individuals laid off following privatization be re-hired. These cases have caused considerable concern among current and prospective investors in Egypt. Transparency Internationalrsquos Corruption Perceptions Index ranked Egypt 94 out of 175 in its 2017 survey ( cpi. transparency. orgcpi2017results) an improvement from the difficult 2017-2017 period and a return to the 2017 ranking which placed Egypt 98 out of 178. The World Bank Enterprise Survey reports that general corruption incidence and corruption depth in Egypt is lower than the overall MENA region, and even the world average. Recent ratings from a WB rapid survey, phone survey, and, the World Economic Forumrsquos Global Competitiveness Report 2017-14 identified corruption as the third to fifth most problematic factor to doing business in Egypt. The World Competitiveness Survey specifically cites policy instability, government instability, access to financing, and foreign currency regulations as four challenges more important than corruption (www3.weforum. orgdocsGCR2017-15EGY. pdf). The new 2017 constitution provides for the establishment of an Anti-Corruption Commission to focus on dealing with conflicts of interests, standards of integrity, and government transparency. It also addresses whistleblower protection. That same year, Egypt launched a four year national Anti-Corruption Strategy empowering the new National Coordinating Committee for Combating Corruption to develop a holistic government strategic for addressing corruption. The long-term effectiveness of this strategy remains to be seen. UN Anticorruption Convention, OECD Convention on Combatting Bribery Egypt ratified United Nations Convention against Corruption in February 2005. It has not acceded to the OECD Convention on Combating Bribery or any other regional anti-corruption conventions. Resources to Report Corruption Several agencies within the Egyptian government share responsibility for addressing corruption. Egyptrsquos primary anticorruption body is the independent and well-regarded Administrative Control Authority, which has jurisdiction over state administrative bodies, state-owned enterprises, public associations and institutions, private companies undertaking public work, and organizations to which the state contributes in any form. The Ministry of Justicersquos Illicit Gains Authority is charged with referring cases in which public officials have used their office for private gain. The Public Prosecution Officersquos Public Funds Prosecution Department and the Ministry of Interiorrsquos Public Funds Investigations Office likewise share responsibility for addressing corruption in public expenditures. General Contact Information: Ministry of Interior General Directorate of Investigation of Public Funds Telephone: 02-2792-1395 02-27921396 Fax: 02-2792-2389 14. Bilateral Investment Agreements Egypt has signed a number of international agreements covering investment, including bilateral investment agreements with Belgium, China, Finland, France, Germany, Greece, Italy, Japan, Libya, Luxembourg, Morocco, the Netherlands, Romania, Singapore, Sudan, Sweden, Switzerland, Thailand, Tunisia, the United Kingdom, and the United States. The U. S-Egypt Bilateral Investment Treaty provides for fair, equitable, and nondiscriminatory treatment for investors of both nations. The treaty includes provisions for international legal standards on expropriation and compensation free financial transfers and procedures for the settlement of investment disputes, including international arbitration. In addition to specific investment agreements, Egypt is also a signatory to a wide variety of agreements covering trade issues. Egypt joined the Common Market for Eastern and Southern Africa (COMESA) in June 1998. In July 1999, Egypt and the United States signed a Trade and Investment Framework Agreement (TIFA), a step toward creating freer trade and increasing investment flows between the U. S. and Egypt. In June 2001, Egypt signed an Association Agreement with the European Union (EU) which entered into force on June 1, 2004. The agreement provides for immediate duty free access of Egyptian products into EU markets, while duty free access for EU products will be phased in over a 12 year period. In 2017, Egypt and the EU completed an agricultural annex to their FTA, liberalizing trade in over 90 percent of agricultural goods. Egypt is also a member of the General Arab Free Trade Agreement (GAFTA), and a member of the Agadir Agreement with Jordan, Morocco, and Tunisia, which relaxes rules of origin requirements on products jointly manufactured by the countries for export to Europe. Egypt also has an FTA with Turkey, in force since March 2007, and an FTA with the Mercosur bloc of Latin American nations, which Egypt ratified in January 2017, but which is not yet in force. The Minister of Industry, Trade and SMEs announced during the Egypt Economic Development Conference (EEDC) that two new FTAs will be signed. The first will be in June with the three major African blocks: the Common Market for Eastern and Southern Africa (COMESA), the Southern African Development Community (SADC) and the East African Community (EAC). The second will be with the Eurasian Economic Union, which includes Russia, Armenia, Belarus, and Kazakhstan. In 2004, Egypt and Israel signed an agreement to take advantage of the U. S. Governmentrsquos Qualifying Industrial Zone (QIZ) program. The purpose of the QIZ program is to promote stronger ties between the region39s peace partners, as well as to generate employment and higher incomes, by granting duty-free access to goods produced in QIZs in Egypt using a specified percentage of Israeli and local input. Under Egyptrsquos QIZ agreement, U. S. imports from Egypt are eligible for duty-free treatment if the value includes not less than 35 percent U. S.EgyptianIsraeli content, with a minimum 10.5 percent Israeli content. The industrial areas currently included in the QIZ program are Alexandria, areas in Greater Cairo such as Sixth of October, Tenth of Ramadan, Fifteenth of May, South of Giza, Shobra El-Khema, Nasr City and Obour, areas in the Delta governorates such as Dakahleya, Damietta, Monofeya and Gharbeya, and areas in the Suez Canal such as Suez, Ismailia, Port Said, and other specified areas in Upper Egypt. Egyptian exports to the U. S. and ready-made garments in particular, have risen rapidly since the QIZ program was introduced in December 2004. The value of the Egyptian QIZ exports to the U. S. amounted to USD 920 million in 2017, approximately 55 percent of Egypt39s total exports to the United States (Data Source: USITC). Bilateral Taxation Treaties Egypt has a bilateral tax treaty with the United States. 15. OPIC and Other Investment Insurance Programs The Overseas Private Investment Corporation (OPIC) has approved USD 500 million in financing to support lending to small businesses in Egypt and Jordan, including the following: 1) USD 150 million commitment in partnership with Abraaj Capital, a leading private equity group, to enable growth of smaller companies 2) USD 150 million investment guaranty with Citibank for a loan to Citadel Capital, the leading private equity firm in the Middle East and Africa, aimed at expanding its subsidiaries working in critical sectors in the MENA region and including USD 125 million specifically for Egypt and 3) USD 250 million 10 year partnership with Egyptian banks working directly with SMEs. Egypt sees upwards of 700,000 new entrants into the labor market each year. Official statistics put the labor force at 27.6 million, with 4.3 million unemployed. Following the 2017 Revolution, Egyptrsquos unemployment rate has gradually increased. The 2017 unemployment rate stood at 15.6 percent, with unemployment significantly higher for women (29.3 percent) and for young people (71.1 percent for women between the ages of 15-24 and 25.8 percent for young men). Government statistics show that 69 percent of unemployed people were aged between 15 and 29 more than 82 percent hold diplomas and university degrees. Unemployment is at its highest among educated youth, particularly graduates of vocational secondary education. This issue was exacerbated by the 2017 Revolution and concomitant political and economic instability. Many consider the limited employment opportunities for youth as a serious challenge to Egyptrsquos social cohesion and democratic transition. Millions of Egyptians continue to seek employment abroad. The government bureaucracy and public sector enterprises are substantially over-staffed compared to the private sector. Businesses highlight a mismatch between labor skills and market demand, despite high numbers of university graduates in a variety of fields. Foreign companies frequently pay internationally competitive salaries to attract workers with valuable skills. The Unified Labor Law (Law 12 of 2003) provides certain guidelines on labor relations, including hiring, working hours, termination of employees, training, health, and safety. The law grants a qualified right for employees to strike, as well as rules and guidelines governing mediation, arbitration, and collective bargaining between employees and employers. Non-discrimination clauses are included, and the law complies with labor-related International Labor Organization (ILO) conventions regulating the employment and training of women and eligible children (Egypt ratified ILO Convention 182 on combating the Worst Forms of Child Labor in April 2002). The law also created a national committee to formulate general labor policies and the National Council of Wages, whose mandate is to discuss wage-related issues and national minimum-wage policy. The latter has rarely convened. Under the Unified Labor Law, workers may join trade unions, but are not required to do so. A trade union or workersrsquo committee may be formed if 50 employees in an entity express a desire to organize. All trade unions are required by law to belong to the Egyptian Trade Union Federation. In March 2017, the Minister of Manpower and Migration (MOMM) issued a decree recognizing complete freedom of association. The Minister decided that aspects of the Trade Union Law (Law 35 of 1976) violated, and were trumped by, Egyptrsquos ILO and UNHRC commitments. Subsequent ministers continued to recognize the 2017 decree, and since March 2017, the Ministry of Manpower and Migration has registered well over 1,600 independent trade unions without interference, while hundreds more have formed, but have not yet registered. The new 2017 Constitution stipulates in article 76 that ldquoestablishing unions and federations is a right that is guaranteed by the law. rdquo Only courts are allowed to dissolve unions. The 2017 constitution maintained past practice in stipulating that ldquoone syndicate is allowed per profession. rdquo The Egyptian constitutional legislation differentiates between white-collar syndicates (for professional workers e. g. doctors, lawyers, journalists) and blue-collar workers (e. g. transportation, food, mining workers). The government has drafted a quotright to be collectively organizedrdquo law, but as of April 2018 has not yet passed the legislation the ILO39s Committee of Experts recognized Egyptrsquos 2017 declaration on freedom of association as a positive step and emphasized that a law codifying these changes should be enacted as soon as possible. Employers complain that the incongruence between labor provisions in the 2017 Constitution, the 2017 Ministerial Decree, and the Trade Union Law of 1976 causes uncertainty when dealing with workersrsquo representatives. Workers in Egypt have the right to strike peacefully, but strikers by law must notify the employer and concerned administrative officials of the reasons and time frame of the strike ten days in advance. The law prohibits strikes in strategic or vital establishments in which the interruption of work could disturb national security or basic services provided to citizens. In practice, however, workers strike often in all sectors without following these procedures. The number of strikes increased significantly after January 2017. In 2017, labor actions spiked during the first quarter, but gradually tapered off over the course of the year. The ILO Committee of Experts has criticized the 1976 Trade Union Law for mandating that only the formerly government-controlled Trade Union Federation may organize strikes and that workers must notify employers in advance of strike actions. Collective negotiation is allowed between trade union organizations and private sector employers or their organizations. Agreements reached through negotiations are recorded in collective agreements regulated by the Unified Labor law and usually registered at the Ministry of Manpower and Migration. Collective bargaining is technically not permitted in the public sector, though it exists in practice. The government often intervenes to limit or manage collective bargaining negotiations in all sectors. The MOMM sets worker health and safety standards, which also apply in public and private free zones and the Special Economic Zones (see below). Enforcement and inspection, however, are uneven. The Unified Labor Law prohibits employers from maintaining hazardous working conditions, and workers have the right to remove themselves from hazardous conditions without risking loss of employment. Egyptian labor laws allow employers to close or downsize for economic reasons. The government, however, has taken steps to halt downsizing in specific cases. The unemployment insurance law, also known as the Emergency Subsidy Fund Law No. 156 of 2002, sets a fund to compensate employees whose wages are suspended due to partial or complete closure of their firm or due to its downsizing. The Fund allocates financial resources that will come from a one percent deduction from the base salaries of public and private sector employees. According to foreign investors, certain aspects of Egypt39s labor laws and policies are significant business impediments, particularly the difficulty of dismissing employees. Labor Law 12 of 2003 allows Ministers to set the maximum percentage of foreign workers that may work in companies in a given sector. There are no such sector-wide maximums for the oil and gas industry, but individual concession agreements may contain language establishing limits or procedures regarding the proportion of foreign and local employees. In 2017, the MOMM enacted regulations designed to restrict access for foreigners to Egyptian worker visas, though application of these provisions has been inconsistent. Visas for unskilled workers will be phased out. For most other jobs, employers may hire foreign workers on a temporary six-month basis, but must also hire two Egyptians to be trained to do the job during that period. Only jobs where it is not possible for Egyptians to acquire the requisite skills will remain open to foreign workers. In practice, it is not clear how diligently the government is enforcing these provisions. 17. Foreign Trade ZonesFree PortsTrade Facilitation Public and private free zones are authorized under the Investment Incentive Law and are established by a decree from GAFI. Free zones are located within the national territory, but are considered to be outside Egyptrsquos customs boundaries, granting firms doing business within them more freedom on transactions and exchanges. Companies producing largely for export (normally 80 percent or more of total production) may be established in free zones and operate in foreign currency. Free zones are open to investment by foreign or domestic investors. Companies operating in free zones are exempted from sales taxes or taxes and fees on capital assets and intermediate goods. In 2018, the Legislative Package for the Stimulation of Investment stipulated a 1 percent duty paid on the value of commodities upon entry for storage projects and a 1 percent duty upon exit for manufacturing and assembly projects. There are currently 10 public free zones in operation in the following locations: Alexandria, Damietta, East Port Said Port Zone, Ismalia, Koft, Media Production City, Nasr City, Port Said, Shebin el Kom, and Suez. Private free zones may also be established with a decree from GAFI but are usually limited to a single project. Export-oriented industrial projects are given priority. There is no restriction on foreign ownership of capital in private free zones. In 2018, limits were introduced on energy-related free zone investments, and licenses will not be granted in free zones for projects in the following sectors: fertilizers oil and steel petroleum natural gas production, liquefaction and transport or other energy intensive industries. The Special Economic Zones (SEZ) Law 83 of 2002 allows establishment of special zones for industrial, agricultural, or service activities designed specifically with the export market in mind. The law allows firms operating in these zones to import capital equipment, raw materials, and intermediate goods duty free. Companies established in the SEZs are also exempt from sales and indirect taxes and can operate under more flexible labor regulations. The first SEZ was established in the northwest Gulf of Suez. Law No. 19 of 2007 authorized creation of investment zones, which require Prime Ministerial approval for establishment. The government regulates these zones through a board of directors, but the zones are established, built, and operated by the private sector. The government does not provide any infrastructure or utilities in these zones. Investment zones enjoy the same benefits as free zones in terms of facilitation of license-issuance, ease of dealing with other agencies, etc. but are not granted the incentives and taxcustom exemptions enjoyed in free zones. Projects in investment zones pay the same taxcustoms duties applied throughout Egypt. The aim of the law is to assist the private sector in diversifying its economic activities. In 2017, the government announced its intention to begin work on the USD 15 billion Suez Canal Development Project, a major industrial and logistics services hub built along the Suez Canal. The project will be constructed by the Dar El Handsa Consortium, and is expected to include upgrades and renovations to ports located along the Suez Canal corridor, including West and East Port Said, Ismailia, Suez, Adabiya, and Ain Sokhna. The government has invited foreign investors to take part in the project, which is expected to be built in several stages, the first of which is scheduled to be completed by 2020. Reported areas for investment include maritime services like ship repair services, bunkering, vessel scrapping and recycling industrial projects, including pharmaceuticals, food processing, automotive production, consumer electronics, textiles, and petrochemicals IT services such as research and development and software development renewable energy and mixed use, residential, logistics, and commercial developments. 18. Foreign Direct Investment and Foreign Portfolio Investment Statistics Table 2: Key Macroeconomic Data, U. S. FDI in Host CountryEconomy Table 3: Sources and Destination of FDI Measurements of foreign direct investment (FDI) in Egypt vary according to the source and the definitions employed to calculate the figure. The Central Bank records figures on quarterly and annual investment flows based on financial records for Egypt39s balance of payments statistics. They are reported in the table below. The Ministry of Petroleum keeps statistics on investment in the oil and gas sector (which accounts for the bulk of FDI in Egypt), while GAFI keeps statistics on all other investments ndash including re-invested earnings and investment-in-kind. Statistics are not always current. GAFI39s figures are calculated in Egyptian Pounds at the historical value and rate of exchange, with no allowance for depreciation, and are cumulative starting from 1971. The U. S. has historically ranked first in terms of FDI in Egypt, but starting in 2007 was outpaced by the EU. U. S. firms are active in a wide range of manufacturing industries, producing goods for the domestic and export markets. Examples of U. S. investors include American Express, AIG, Ideal Standard, Apache Corporation, Bechtel, Bristol-Myers Squibb, Cargill, Citibank, Coca-Cola, Devon Energy, Dow Chemical, ExxonMobil, Eveready, General Motors, Guardian Industries, H. J. Heinz, Johnson amp Johnson, Kelloggrsquos, Mondelez, Microsoft, Proctor and Gamble, Pfizer, PepsiCo, Pioneer, and Xerox. Leading investors from other countries include BG, ENI-AGIP, BP, and Shell (in the oilgas sector), Unilever, the M. A. Kharafi Group (Kuwait), and the Kingdom Development Company (Saudi Arabia). Note that the IMFrsquos Coordinated Direct Investment Survey (CDIS) is unavailable for Egypt. Table 4: Sources of Portfolio Investment Figures below are from 2017. Note that political changes since 2017 will adversely affect Qatar39s investment in Egypt in future reports. Portfolio Investment Assets Top Five Partners (Millions, US Dollars) Total Debt Securities 19. Contact for More Information In This Section: Highlights Learn More The Office of Website Management, Bureau of Public Affairs, manages this site as a portal for information from the U. S. State Department. External links to other Internet sites should not be construed as an endorsement of the views or privacy policies contained therein. Note: documents in Portable Document Format (PDF) require Adobe Acrobat Reader 5.0 or higher to view, download Adobe Acrobat Reader. Javascript is disabled in your browser. For the best experience on this web site, please enable Javascript.

No comments:

Post a Comment